Kontrola zużycia paliwa - ATK GPS
Logowanie

Kontrola zużycia paliwa

Kontrola paliwa ma wysoki priorytet dla właścicieli flot. Wydatki na paliwo i smary stanowią największą część kosztów transportu, wynosząc do 45% kosztu od ceny usługi logistycznej.

Spuszczanie paliwa, niedobory paliwa na stacjach benzynowych i inne oszustwa popełniane przez pozbawionych skrupułów pracowników odbijają się na budżecie firmy. W systemie monitorowania satelitarnego są do Państwa dyspozycji narzędzia pozwalające kontrolować zużycie paliwa i zapobiegać oszustwom paliwowym. Pozwala to usprawnić działanie floty i wykryć problemy, które bez instalacji czujników kontroli paliwa byłyby niemożliwe do wykrycia.

Nasza firma instaluje i uruchamia gotowy system monitorowania pojazdów i kontroli paliwa.

Rozwiązuje następujące problemy

Automatyzacja prowadzenia kontroli paliwa w firmie
Kontrola poziomu paliwa na początku i na końcu zmiany roboczej
Wyłączenie oszustw z listami przewozowymi
Wykrywanie tankowania " za bakiem" i spuszczania paliwa
Sprawdzenie limitu paliwa i identyfikacja pojazdów z nadmiernym spuszczaniem paliwa
Według normy
CAN-magistrala
Czujnik poziomu paliwa
Przepływomierz

Obliczanie zużycia paliwa według normy

Najprostszą metodą kontroli paliwa jest obliczanie zużycia paliwa zgodnie z normami ustalonymi w firmie. Obliczenia te opierają się na normatywnych obliczeniach zużycia paliwa w zależności od odległości przebytej przez pojazd i pory roku.

+Plusy

  • Metoda kontroli paliwa jest wygodna dla budżetu. Wymaga ona jedynie instalacji podstawowego urządzenia śledzącego GPS bez dodatkowych czujników
  • GPS-tracker wysyła dane o przebiegu i innych parametrach do satelitarnego systemu monitorowania.
  • Zużycie paliwa jest obliczane na podstawie otrzymanych wskazań i normatywnych współczynników
  • Znormalizowane obliczenia są przydatne do dokumentowania zużycia paliwa

-Minusy

  • Normy zużycia paliwa nie uwzględniają w pełni stanu technicznego pojazdu i specyfiki jego eksploatacji, dlatego wynik nie zawsze jest dokładny
  • Styl jazdy, korki i przeładowanie pojazdu mogą prowadzić do większego zużycia paliwa

Obliczanie zużycia paliwa poprzez magistralę CAN

Dane dotyczące paliwa mogą być pobierane bezpośrednio z komputera pokładowego pojazdu (magistrala CAN), jeżeli producent pojazdu przewiduje taką możliwość.

GPS-tracker jest podłączony do komputera pokładowego i przekazuje dane z czujników standartowych pojazdu do systemu monitoringu:

  • całkowite zużycie paliwa
  • poziom paliwa w zbiorniku
  • poziom adblue
  • chwilowe zużycie paliwa
  • i wielu innych

Użytkowniki otrzymują dostęp do wirtualnej deski rozdzielczej pojazdu.

Odczyt danych z magistrali CAN może odbywać się bezdotykowo, bez fizycznego uszkadzania okablowania. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowszych pojazdów, które są na gwarancji.

Czytniki zbliżeniowe nie naruszają izolacji okablowania podczas odczytu impulsów elektromagnetycznych. Dzięki temu można uzyskać informacje o paliwie bez utraty prawa do gwarancji na pojazd.

+Plusy

  • Nie ma potrzeby instalowania dodatkowych czujników
  • Łatwa instalacja

-Minusy

  • Standardowy czujnik poziomu paliwa jest przeznaczony do wyświetlania przybliżonych informacji o stopniu napełnienia zbiornika, a nie do dokładnego pomiaru poziomu paliwa
  • Różnice mogą wynosić do dziesięciu litrów, w zależności od pojemności zbiornika

  • Nie widzi również dolnej i/lub górnej granicy zbiornika. W takim przypadku obiektywnie trudno jest uzyskać dokładne dane dotyczące zużycia paliwa, tankowania i spuszczania
  • Tworzy „ślepe” strefy w zbiorniku

Obliczanie zużycia paliwa za pomocą czujnika poziomu paliwa

Instalacja czujnika poziomu paliwa jest jedną z najbardziej precyzyjnych metod kontroli paliwa. Jest czujnik całkowicie niezależny od systemów pokładowych pojazdu, ale wymaga instalacji w każdym używanym zbiorniku.

Po zamontowaniu czujnika poziomu paliwa można kontrolować w systemie monitoringu:

  • poziom paliwa w zbiorniku
  • miejsce, czas i ilość zatankowanego i spuszczonego paliwa
  • zużycie paliwa
  • otrzymywanie wiadomości o tankowaniu i spuszczaniu paliwa
+Plusy

  • Czujnik poziomu paliwa redukuje błąd w danych prawie do zera
  • Może pracować zarówno przy paliwach typu diesel i benzyna

-Minusy

  • Wymaga instalacji w każdym zbiorniku pojazdu, wymaga również dostępu do zbiornika od góry, w niektórych przypadkach trzeba opuścić lub całkowicie demontować zbiornik

Obliczanie zużycia paliwa za pomocą przepływomierza

Przepływomierz przeznaczony jest do monitorowania zużycia przez maszyny z silnikiem, pracujacym na olej napędowym. W zależności od rodzaju i specyfiki układu paliwowego montujemy przepływomierz pojedynczy lub podwójny.

+Plusy

  • Może być wykorzystywany w pojazdach o różnych kształtach i położeniu zbiornika. Dla czujnika poziomu paliwa, na przykład, ten faktor staje się ograniczeniem w przypadku, gdy specyficzna geometria zbiornika nie pozwala na zainstalowanie czujnika.

  • Przepływomierz jest idealnym rozwiązaniem dla pojazdów eksploatowanych na terenach o trudnym ukształtowaniu powierzchni, z tego względu, że duże zmiany przestrzeni zbiornika (silne nachylenia) nie mają wpływu na wskazania przepływomierza. Czujnik poziomu paliwa może w tym przypadku wskazywać fałszywe opróżnianie lub tankowanie.

-Minusy

  • Przepływomierz nie wskazuje aktualnego poziomu paliwa w zbiorniku, nie wskazuje tankowania ani spuszczania paliwa, ponieważ jest podłączony do przewodu paliwowego i mierzy ilość paliwa zużywanego przez silnik.

Wyniki, które otrzymasz

Kontrola zużycia paliwa i identyfikacja przekroczenia dopuszczalnej normy paliwa
Przegląd historii trasy, tankowania i spuszczania paliwa
Ustawianie algorytmów wyszukiwania tankowania/spuszczania paliwa
Raporty tabelaryczne i graficzne
Zostaw nam swoje dane, jeśli chcesz otrzymywać więcej informacji
Nazwa*
E-mail*
Telefon*
Twoja firma
Wiadomość*