Możemy zrealizować dwa rodzaje integracji systemów
Z 1C do systemu monitorowania
Informacje będą pobierane z 1C do systemu monitoringu i wyświetlane np. w podpowiedzi do obiektu. Dyspozytor może zobaczyć dane o transporcie, które były dostępne tylko w 1C: numer pojazdu i naczepy, trasę, kontakty kierowcy i spedytora, status i inne.
Z systemu monitorowania do 1C
W oknie 1C widoczne są dane z systemu monitoringu: informacje o przebiegu, lokalizacji, tankowaniu, zużyciu paliwa, wartości czujników.
Przykłady integracji:
- Przechowywanie danych
Integracja systemów pozwala na przechowywanie danych o przemieszczaniu się całej floty w systemie 1C lub ERP.
- Lokalizacja pojazdu online w 1C lub ERPW programie 1C można zobaczyć faktyczny przebieg pojazdu i porównać go z danymi podanymi przez kierowcę.
- Lokalizacja pojazdu online w 1C lub ERPUmożliwia monitorowanie lokalizacji pojazdu online, bez konieczności korzystania z systemu monitoringu.
- Wskazanie trasy ruchu pojazdu w oknie 1CPracownicy mają możliwość otworzyć mapę w 1C z faktycznym przebytym kursem pojazdu w wybranym okresie. Funkcja ta będzie przydatna zarówno do analizy rejsu i wizyt w punktach kontrolnych za ubiegły okres, jak i do analizy bieżącego rejsu, jego korekty i prognozowania.
Prawie wszystkie firmy wykorzystują w swojej pracy systemy ERP. Moduły logistyczne "1C: Przedsiębiorstwo", "Galaktika", SAP ułatwiają życie pracowników i zwiększają efektywność przedsiębiorstwa.
Oprócz plusów programów, istnieją trudności w ich zastosowaniu. Na przykład, gdy księgowy oblicza zużycie paliwa, wykorzystuje normy i dane z listów przewozowych kierowców.
Pozostaje pytanie, czy całe spisane paliwo zostało rzeczywiście wykorzystane z korzyścią dla przedsiębiorstwa. Problem zgodności danych rzeczywistych z danymi dostarczonymi przez kierowcę można rozwiązać dzięki integracji systemu monitorowania z systemem ERP (np. 1C).
Dane z systemu monitoringu można odbierać bezpośrednio w żądanej formie po uzgodnieniu z programistą.
5 sposobów na integrację i przeniesienie danych z systemu monitoringu do systemu ERP:
- Retransmisja
Wiadomości z urządzenia są przekazywane na Twoje ip. System ten jest rzadko stosowany, gdyż dostępne są tylko współrzędne obiektów, bez adresu. Konieczność ciągłego odbierania wiadomości z Twojej strony sprawia, że system nie jest zbyt elastyczny.
- Dyspozycja
Dzięki jednemu zapytaniu można w każdej chwili pobrać dane dotyczące całej floty. Dostępne będą takie dane: dokładna lokalizacja pojazdu (z adresem i kodem pocztowym), przebieg CAN, odległość do punktów kontrolnych (miejsca załadunku, punkty serwisowe, przejścia graniczne) i inne parametry. Ten sposób integracji jest popularny, ale jego użycie nie jest zbyt wygodne, gdy trzeba przechowywać historię w 1C lub we własnej bazie danych.
- Zadanie otrzymania wiadomości
Z systemu monitoringu można odbierać wszystkie wiadomości o interesujących nas obiektach (obiekty i przedział czasu jest określony w zapytaniu) z podaniem ich lokalizacji (adresu). Funkcja otrzymania wiadomości jest wygodna, gdy chcemy uzyskać szczegółowe informacje o obiektach w określonym czasie.
- Eksport raportów z systemu monitoringu do pliku XML
Korzyścią tej metody jest to, że w systemie monitoringu można ustawić i wybrać tylko te dane, które chcemy otrzymywać. Oznacza to, że każdy raport może być modyfikowany zgodnie z Państwa wymaganiami.
Eksport raportu do pliku XML to najpopularniejsza usługa integracyjna. Wraz z rozbudowanymi opcjami raportowania on pozwala na realizację dowolnych wymagań i przesyłanie danych z systemu monitoringu do 1C lub innego systemu ERP.
Eksport do HTML dodatkowo uzupełni otrzymane dane wizualizacją raportów w 1C (lub innym systemie ERP).
- Korzystanie z biblioteki funkcji SDK
Do wykorzystania jest duża biblioteka funkcji do pracy z bazą danych systemu monitoringu. Za jej pomocą można napisać dowolną aplikację, program lub dodatek do swojego serwisu lub projektu.
Ale do tego potrzebny jest wysoko wykwalifikowany i zainteresowany programista.
Jakie możliwości daje integracja systemu monitoringu z systemem ERP?
- Pobrać dane o przebiegu z magistrali CAN i porównać je z faktycznym przebiegiem wg GPS. Informacje można pobierać automatycznie dla wybranego pojazdu i okresu.
- Pomoc w obliczaniu paliwa zgodnie z jego faktycznym zużyciem.
- Możliwość automatycznego porównania faktycznie przebytej przez pojazd lub pracownika trasy z trasą zaplanowaną. Przydatna ta opcja szczególnie dla spedytorów i systemów logistycznych.
Więcej sposobów na integrację systemu monitoringu z systemami ERP
Dla bardziej komfortowej interakcji pomiędzy 1C a systemem monitoringu, dostępne są dodatkowe interfejsy do wyświetlania danych w 1C.
Przykładowo, za pomocą usługi Minimaps można otworzyć mapę z lokalizacją obiektu w systemie ERP.
Za pomocą aplikacji UserMap można porównać rzeczywisty przebieg trasy obiektu w określonym czasie z planem odwiedzania punktów kontrolnych. Serwis może być wykorzystywany do analizy dotychczasowych przejazdów lub odwiedzin punktów orientacyjnych, a także do analizy bieżącego przejazdu, prognozowania i korygowania przemieszczania się. Wyniki można otrzymać również w formie graficznej lub tabeli.
Przydatne będą serwisy, które pobierają dodatkowe informacje z naszego serwera GIS (serwera map). Na przykład, lista najbliższych geo-stref wraz z odległościami do nich, takich jak przejścia graniczne, adresy klientów, stacje benzynowe, kluczowe punkty lub miasta.
Jeśli są Państwo zainteresowani integracją z systemem monitoringu, prosimy o kontakt. Chętnie doradzimy i odpowiemy na wszystkie pytania!