Kontrola paliwa ma wysoki priorytet dla właścicieli flot. Wydatki na paliwo i smary stanowią największą część kosztów transportu, wynosząc do 45% kosztu od ceny usługi logistycznej.
Spuszczanie paliwa, niedobory paliwa na stacjach benzynowych i inne oszustwa popełniane przez pozbawionych skrupułów pracowników odbijają się na budżecie firmy. W systemie monitorowania satelitarnego są do Państwa dyspozycji narzędzia pozwalające kontrolować zużycie paliwa i zapobiegać oszustwom paliwowym. Pozwala to usprawnić działanie floty i wykryć problemy, które bez instalacji czujników kontroli paliwa byłyby niemożliwe do wykrycia.
Nasza firma instaluje i uruchamia gotowy system monitorowania pojazdów i kontroli paliwa.
Najprostszą metodą kontroli paliwa jest obliczanie zużycia paliwa zgodnie z normami ustalonymi w firmie. Obliczenia te opierają się na normatywnych obliczeniach zużycia paliwa w zależności od odległości przebytej przez pojazd i pory roku.
Dane dotyczące paliwa mogą być pobierane bezpośrednio z komputera pokładowego pojazdu (magistrala CAN), jeżeli producent pojazdu przewiduje taką możliwość.
GPS-tracker jest podłączony do komputera pokładowego i przekazuje dane z czujników standartowych pojazdu do systemu monitoringu:
Użytkowniki otrzymują dostęp do wirtualnej deski rozdzielczej pojazdu.
Odczyt danych z magistrali CAN może odbywać się bezdotykowo, bez fizycznego uszkadzania okablowania. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowszych pojazdów, które są na gwarancji.
Czytniki zbliżeniowe nie naruszają izolacji okablowania podczas odczytu impulsów elektromagnetycznych. Dzięki temu można uzyskać informacje o paliwie bez utraty prawa do gwarancji na pojazd.
Instalacja czujnika poziomu paliwa jest jedną z najbardziej precyzyjnych metod kontroli paliwa. Jest czujnik całkowicie niezależny od systemów pokładowych pojazdu, ale wymaga instalacji w każdym używanym zbiorniku.
Po zamontowaniu czujnika poziomu paliwa można kontrolować w systemie monitoringu:
Przepływomierz przeznaczony jest do monitorowania zużycia przez maszyny z silnikiem, pracujacym na olej napędowym. W zależności od rodzaju i specyfiki układu paliwowego montujemy przepływomierz pojedynczy lub podwójny.